De Sportvoeding van Olympische atleten
Gratis verzending vanaf 35,-
226ERS | Glutenvrij | Geen toegevoegde suikers
226ERS Benelux

226ERS Benelux - 24 / May / 2021

Een 226ERS etappe met het Movistar Cycling Team

Een 226ERS etappe met het Movistar Cycling Team

De sleutel tot succes van het winnen van grote rondes zoals de Ronde van Vlaanderen, zit hem niet alleen in veel trainen, maar ook in goede voeding en natuurlijk een topteam.

De sleutel tot succes van het winnen van grote rondes zoals de Ronde van Vlaanderen, zit hem niet alleen in veel trainen, maar ook in goede voeding en natuurlijk een goede samenwerking. We nemen je graag mee tijdens een etappe van het Movistar Team.

Er zijn maar weinig wedstrijden die zo veeleisend zijn als een 'Grand Tour'  van drie weken op de fiets.  Mogelijke valpartijen, de strijd om een ​​optimale positie binnen de groep op belangrijke momenten en de weersomstandigheden, zorgen voor extra stress voor fietsers, die in totaal honderden kilometers per dag afleggen.  In het geval van het Movistar Cycling Team is het Juan Carlos Llamas (voedingsdeskundige) die verantwoordelijk is voor het omgaan met het hoge energieverbruik van het team na elke fase. 

Het doel van Juan Carlos is dat alle renners hun maximale inspanning kunnen behouden gedurende de etappes en dit is een complexe puzzel. Dit hangt af van de functie van elke renner op een specifieke dag.  

Er zal bijvoorbeeld altijd iemand zijn die vanaf het begin af aan werkt om te ontsnappen en zal vanaf de start van de etappe veel energie nodig hebben.  Aan de andere kant zullen andere wielrenners, zoals Enric Mas, in het laatste deel van de etappe een grotere aanvoer van koolhydraten moeten hebben.  Daarom is het essentieel dat in teams als deze de aanvulling van elke wielrenner moet worden gepersonaliseerd en aangepast aan de behoeften van de dag.    

ONTBIJT 
Het team begint de dag met een energiek ontbijt.  In het ontbijt nemen ze voeding van verschillende samenstelling, zoals rijst, pasta en fruit of granen met weinig vezels en altijd zonder noten.  Hoewel avocado steeds belangrijker wordt als vet van hoge kwaliteit, ontbreekt het nooit aan olijfolie. 

Eiwit is essentieel, maar wel in de juiste hoeveelheid zodat het de koolhydraatbelasting niet beïnvloedt. Daarom eten de renners meestal eieren, ham, zalm en geïsoleerde pure eiwitten als ontbijt, zoals  VEGAN PROTEIN  van 226ERS. 

BREAK
Koffie is een traditie geworden binnen de bus  voor de renners. Maar natuurlijk wel met mate, zodat het geen invloed heeft op uitdroging. Koffie gaat meestal ook gepaard met banaan en/of koekjes, evenals constante hydratatie met  ISOTONIC DRINK  of  HYDRAZERO .  Soms kunnen ze ook  BCAA's bevatten,  afhankelijk per persoon. 

Wie melk drinkt, houdt er rekening mee dat het lactose vrij en halfvol is, hoewel ze steeds vaker yoghurt met rood fruit gebruiken.  Om het herstel van fietsers te versterken, nemen ze meestal  K-WEEKS IMMUNE op in hun ontbijt . 

DE RACE 
Met het oog op het podium, wordt het calorieverbruik altijd berekend op basis van het profiel van de dag.  Op deze manier berekenen ze de hoeveelheid hydraten die ze gedurende de dag nodig hebben.  Ook afhankelijk van elke renner van het team, ligt die hoeveelheid meestal tussen 90-110 gram koolhydraten per uur.  Alejandro Valverde kan bijvoorbeeld in zijn 'menu van de dag' een halve banaan en rijstwafels hebben, die handmatig worden gemaakt en 2 × 15 g koolhydraten bevatten. Aangevuld met Nutella-broodjes voor de eerste versnaperingen.  Aan het einde van de etappe gebruiken ze  HIGH ENERGY GEL  in alle smaken en de  VEGAN GUMMY BAR  van 226ERS.

Wat betreft sportdrank, elke renner heeft  HYDRAZERO ,  ISOTONIC DRINK  en  SUB 9 RACE DAY  in de bidons .  De doses van elk renner zijn goed afgemeten en wederom afhankelijk van het doel van de etappe en de rol in het team. 

NA DE ETAPPE
Op dit punt is het cruciaal om onmiddellijk met herstel te beginnen .  Terwijl ze de finishlijn passeren, krijgen de renners direct  RECOVERY DRINK .  Ook nemen ze  ISOLATE PROTEIN DRINK  van 226ERS. Qua maaltijd eet het team rijst met tonijn en ei, aangevuld met extra hydratatie met  HYDRAZERO  of  ISOTONIC drink .

AVONDETEN 
Het avondeten is samengesteld op de etappe van de volgende dag , dus er wordt ook ingespeeld op de hoeveelheden, maar het bevat meestal altijd zetmeel en complexe koolhydraten.  Eiwitten daarentegen worden aangepast aan de hydratatie, zodat ze goed worden opgenomen.  Het eiwit is afkomstig van vis of kip, aangevuld met groenten.  Op bepaalde momenten kunnen ze de eiwitinname vervangen door  NIGHT RECOVERY CREAM  van 226ERS. 

De renners vermijden rood vlees op normale dagen en eten het alleen de avond voor rust.  Als toetje eet het team altijd rood fruit. 

Zoals in deze samenvatting te zien is, is het voeden van een team als het  Movistar Cycling Team  tijdens een grote tour een complex en bestudeerd menu waarin de kwaliteit en bijdrage van de 226ERS-producten essentieel is. 

FeedYourDreams

Movistar met 226ERS