De Sportvoeding van Olympische atleten
Gratis verzending vanaf 35,-
226ERS | Glutenvrij | Geen toegevoegde suikers
226ERS.nl

Linda Nalis - 22 / Mar / 2022

Wat is het nut van herstelvoeding na het sporten?

Wat is het nut van herstelvoeding na het sporten?

Na een zware training is herstelvoeding belangrijk om je spieren goed te laten herstellen en spierpijn te voorkomen. Maar helpt recovery voeding hier echt bij?

Na een zware training is herstelvoeding belangrijk om je spieren goed te laten herstellen en spierpijn te voorkomen. Daarnaast vul je met herstelvoeding je energievoorraden weer aan, zodat je de volgende training weer optimaal kunt presteren. Maar helpt recovery voeding hier echt bij? We vertellen je graag meer over het nut van herstelvoeding na het sporten.

Je kent het vast wel. Zware benen, moe lichaam, veel spierpijn of onrustig slapen. Allemaal tekenen dat je lichaam nog niet hersteld is na je laatste training. Met goede herstelvoeding kun je je herstel versnellen. Je vult je licht aan met de juiste voedingsstoffen, zodat jij maximaal kunt presteren tijdens je volgende training. Bij herstelvoeding staat het om het aanvullen van verbruikte energievoorraden en vocht en het lichaam de juiste voedingsstoffen bieden voor het herstel van beschadigd weefsel tijdens je training.

Maar wat kies je dan?

Een herstelshake is aan te raden na iedere training, zowel na krachttraining als duurtraining. Na krachttraining ligt de focus meer op eiwitten dan op koolhydraten. In tegenstelling tot een duurtraining, is het verbruik van koolhydraten (glycogeen) veel minder, waardoor je deze dus ook minder hoeft aan te vullen. Na een krachttraining is het belangrijk om het lichaam direct de benodigde eiwitten te geven, bij voorkeur minimaal 20 tot 25 gram. Na een duurtraining ligt defocus om je glycogeenreserves aanvullen met kwaliteitskoolhydraten. Een recovery shake biedt beide. Het advies is om de shake binnen 30 minuten na je training te drinken, zodat je lichaam direct de voedingswaarden weer aanvult in je lichaam.

RECOVERY DRINK bevat ongeveer 40% van de beste eiwitten.
500ml bevat o.a. +/-20-25 g eiwit, +/-250 mg Arginne en +/-1,5gr Creatine.

K-weeks Immune ontbijt shake.

Heb je een aantal intensieve trainingsweken op de planning staan? Vul je voeding aan met een ontbijtshake. De samenstelling op basis van wei-eiwit en actieve ingrediënten zoals Megaflora 9 evo, biest, kamille, koninginnengelei en echinacea maken dit een ideaal product voor het behoud van een 100% goede gezondheid. De k-weeks Immune ontbijtshare verbetert en ondersteunt je immuunsysteem, helt om spiermassa te behouden en verbetert je algemene herstel na inspanningen. Ook houdt het kraakbeen, ligamenten en pezen soepel. Dé gezonde start van de dag en de basis van een gezonde levensstijl.

Details:

  • Megaflora 9 EVO: probiotica en prebiotica, bevorderen en dragen bij tot de ontwikkeling van de darmflora.
  • 70% Whey Protein: hoogwaardige proteïne voor ondersteuning van groei en behoud van spiermassa.
  • Royal Jelly (koninginnegelei): is een bijzonder product met veel werkzame stoffen, van biologische suiker tot hormonen en enzymen. Het houdt cellen jong en beschermt tegen veroudering, waardoor het lichaam beter beschermd is tegen externe invloeden.
  • Echinacea: verbetert de algemene weerstand.
  • Apigenin: wordt erkend als een bioactieve flavonoïde met ontstekingremmende, antioxiderende, anti-angiogene, allergiewerende, anti-genotoxische en kankerwerende eigenschappen.
  • Beta 1,3 / 1,6 Glucan: stimuleren de macrofagen en neutrofielen.
  • Vitamine B6: draagt bij tot een geschikt eiwitmetabolisme en glycogeen en normale functie van het immuunsysteem (EFSA).


Night recovery cream

Wil je morgen maximaal presteren? of slaap je onrustig in zware trainingsweken? Kies dan voor de night recovery cream. Hét ultieme product dat je herstel compleet, snel en lekker maakt. Deze cream is niet alleen lekker voordat je naar bed gaat, maar zorgt er ook voor dat je weer fit wakker wordt.

De night recovery cream verbetert je prestaties op de meest veeleisende trainings- en wedstrijddagen. Het zorgt ervoor dat jij dadelijks optimaal herstelt tijdens periodes van hoge trainingsbelasting.

Details:

  • Calciumcaseïnaat vertraagt het metabolisme van aminozuren en verlengt zo de eiwitsynthese, bevordert spiergroei en versterkt botten.
  • Colostrum dat aminozuren levert. Deze aminozuren bevatten albumines die nodig zijn voor cellulair metabolisme en regeneratie van de cellen. Het bevat ook immunoglobulinen, antilichamen die van vitaal belang zijn en cruciaal voor de bescherming en preventie tegen infecties die het lichaam kunnen aanvallen.
  • L-Glutamine om spiervezels te herstellen en de eiwitsynthese te vergemakkelijken. Het heeft ook een buffereffect tegen melkzuur en remt de effecten ervan.
  • L-Tryptofaan, essentieel om de afgifte van de neurotransmitter serotonine te bevorderen die betrokken is bij de regulatie van slaap en plezier. Het reguleert angst, slapeloosheid en stress.
  • Amylopectine als koolhydraat dissipeert insuline en verbetert de opname van het eiwit.

 

Wil je meer weten over welke sportvoeding bij jou past? Bel gerust. We helpen je graag verder.